تاثیرات بی نظیر یوگا بر ذهن

تاثیرات بی نظیر یوگا بر ذهن
زمان مطالعه ۱ دقیقه

تمرین یوگا

یکی از بهترین تمرینات با زمان طولانی و شدت بالا که منجر به سلامتی مطلوبی می شود، یوگا است.این تمرین دارای فواید ذهنی، عاطفی و حتی معنوی می باشد که می تواند برای کسانی که با مشکلات سلامتی مرتبط با استرس دست و پنجه نرم می کنند، نیز مفید واقع شود.

در راستای بررسی تاثیر یوگا بر ذهن میتوان گفت تمرین یوگا را می توان به عنوان یک حرکت مدیتیشن در نظر گرفت.که توجه شخص را به آرامش وا می دارد، به طوری که بدنتان به آهستگی از یک حالت ( موضع فکری یوگا ) به موقعیت دیگری تغییر پیدا می کند.

 

علت تاثیر یوگا بر ذهن چیست؟

در خلال این چند سال مطالعات فراوانی در مورد مزایای یوگا برای مغز و تاثیر یوگا بر ذهن انجام شده است.

به عنوان مثال دانشمندان دریافته اند که:

بیست دقیقه تمرین یوگا Hatha عملکرد مغزیتان (سرعت و دقت پردازش ذهنی) را به میزان بیش از ۲۰ دقیقه تمرین ایروبیک بهبود می بخشد.

مقاله ویژه :  چاکرا چیست و انواع مختلف آن کدام اند

تمرین یوگا به بهبود سلامت روانی و کاهش استرس کمک می کند.

 

روانشناسی یوگا

برخی از تحقیقات نشان می دهد که یوگا می تواند اثرات مشابهی با داروهای ضد افسردگی و روان درمانی داشته باشد.یوگا به بهبود انعطاف پذیری عواطف نوجوانان و توانایی کنترل خشم کمک شایانی می کند.

با بهبود یافتن ناهماهنگی های مرتبط با استرس در سیستم عصبی تان، یوگا می تواند به کاهش برخی علائم یافت شده در اختلالات رایج سلامت روان کمک چشمگیری کند.

محققان همچنین معتقدند که تمرینات یوگا می تواند در شرایطی مانند:

صرع
درد مزمن
افسردگی
اضطراب

مفید واقع گردد.

4.2